Inloggen Ouderportaal
Samen groeien bloeien
Welkom op onze websiteLees verder

Groep 7B

Huiswerkplanning
 
 iedere dinsdag   redactie sommen   (som in het schrift schrijven, berekeningen thuis op een (klad)-blaadje, antwoord op de sommenbladzijde)
 iedere donderdag  leerhuiswerk (wordt één week van te voren meegegeven naar huis in huiswerkmap)
                        
donderdag
18 januari
Geschiedenis hfst 3 Christendom
donderdag
25 januari
Natuur hfst 3 eten
donderdag
1 februari
Aardrijkskunde hfst 5  Alpenlanden
donderdag
8 februari 
English unit 4
donderdag
15 februari
betekenis verkeersborden kennen
donderdag 
22 februari
topo 5 Great Britain
donderdag
1 maart 
voorjaarsvakantie























Bijzondere activiteiten
  
donderdag 31 augustus 13.45 - 14.215 uur inloopmiddag met kinderen
vrijdag 1 september  8.30 uur schooljaar opening in het Baken 
maandag 4 + woensdag 6 september afspraken overdrachtsgesprekken
vrijdag 8 september  schoolreis naar Archeon (circa 16.00 uur terug op school)
dinsdag 12 september  informatie-avond groep 7b
in ons lokaal in de schoolwoningen (start om 20.00 uur)
maandag 2 oktober oefenen met de beheersing van je fiets in het verkeer
met Streetwise van de ANWB
woensdag 4 oktober start Kinderboekenweek-project
donderdag 12 oktober inloopavond afsluiting Kinderboekenweek 18.30 - 20.00 uur
dinsdag 21+ donderdag 23 november individuele gesprekken met ouders over hun kind
in de week van 20 - 24 november basketbaltoernooi groep 7
in november         bezoek aan de techniek 3-daagse
   




















De eerste weken...

Wij, Samuel en Puck gaan wat vertellen over wat wij de laatste tijd doen op school.

Wij beginnen de dag altijd met roosterwerken, dan moet je met je iets doen zoals op de Chromebooks de tafels oefenen. Daarna gaan wij kletsen meestal een half uur!!!

Dan gaan we werken. En om 10 uur gaan wij eten en drinken. Als we klaar zijn gaan wij weer werken tot 12 uur dan gaan wij brood eten en het laatste half uur gaan wij meestal crea doen. Wij hebben al heel veel met diepte gewerkt. Met natuur gaat het over kleur en voortplanting en met geschiedenis hebben we al gewerkt over de Egyptenaren. We werken nu over de Romeinen. Met rekenen werken we over  kommagetallen en miljoenen dat is best lastig maar, het lukt wel.

Soms doen we ook spelletjes zoals Amerikaans  liften. Of het spel dat we moeten tellen dan mag je niet tegelijk het getal zeggen dat aan de beurt is. We hebben dit jaar een nieuwe soort taal in de klas. Dat heet Staal dat is wel lastiger maar de juf helpt ons een beetje. Gelukkig maar! Doei!


Streetwise door Corné en Nikki. 

 

 

Vrijdag 29 September kwam streetwise (ANWB). Eerst kregen we een presentatie over wat we gingen leren.
En over het verhaal van Tommy-boy, je moet nooit met je telefoon in het verkeer fietsen.
Daarna gingen we naar buiten en  alles werd uitgelegd.
Je moest twee aan twee staan in de fiets rij.

Het parkour begon met een test of je met één hand kon fietsen. Daar na moest je voorsorteren en goed opletten. En daarna moest je over een rechte balk rijden en daarna over een schuine. Dat is goed voor je als je strak langs een vrachtauto moet rijden bijvoorbeeld.

Daar na moest je slalommen daarna moest je heel hard rijden en stoppen voor een balkje, zo leer je snel remmen bijvoorbeeld als er iemand ineens een auto deur op en doet.

En toen kwam er een verrassing, we mochten op de elektrische step! En we moesten hetzelfde parcour afleggen met een elektrische step. Daarna hadden we een test hoe snel je kon remmen op je fiets. De ene helft van de kinderen moest remmen bij de streep en de andere helft moest remmen bij de vlag en werd je reactievermogen getest.

Dit was het verhaal van 7B

Kerstviering door William en Mark

21  december  hebben we een kerstvierinkje in de klas gehouden. Met een kerstverhaal over een man met een fluit. En we hebben nog liedjes gezongen met juf Alinda en die had haar gitaar mee.

En een leuke kerst dans geïntroduceerd door. Amber, Jet, Fana, Djimaira, Nikki ,Safa, Su Jin en Mark. Toen het klaar was was er nog chocomelk en een schuimkoekje voor de kinderen. Voor de ouders was er in de aula  van de school nog wat lekkers.

Bright ideas door Tom en Sami


Hoi wij zijn Sami en Tom. Wij gaan het over bright ideas hebben . Het was een leuk onderwerp om uit te voeren. Het is een project over voedsel, water en en energie. We moesten filmpjes maken over ons onderwerp. Er moest veel opnieuw gedaan worden de meeste filmpjes gingen fout. Er waren veel bloopers. Het filmpje moest perfect zijn en een minuut duren.

Een balletvoorstelling door Jet en Puck

Wij zijn met school naar het nationaal ballet geweest.

Op het begin voordat we naar de show gingen moesten we wat dingen weten bijvoorbeeld waar het verhaal over ging. We hadden ook een soort proef les toen moesten we allemaal balletpasjes doen. Dat vonden we allemaal wel leuk we hadden ook poses. Het waren vijf stappen.

Doe opdracht

Stap 1: Je voeten in een v en je handen in je zij.

Stap 2: Je rechter voet van de v naar rechts schuiven en je rechter hand gaat mee.

Stap 3 : Je rechter voet in de holte van je voet schuiven en je rechterhand naar voren.

Stap 4: Je rechtervoet naar voren schuiven en je hand blijft staan.

Stap 5: De laatste stap schuif je rechtervoet naar de neus van je linker voet.

En toen mochten we dan echt naar het concert gebouw

iedereen had er enorm veel zin in. Toen we er waren mochten we onze jas uit doen en in de zaal gaan zitten Juf Alinda en de moeder van Juf Thessa waren ook mee.

Er was op het begin een man die ons ging vertellen wat er zou gaan gebeuren. Toen ging het grote rode doek open en….

Iedereen stond klaar het decor was mooi en de outfits PRACHTIG. Ze begonnen al wel snel het verhaal ging over het babytje wat geboren was en dat de boze fee haar vervloekte en de goede fee haar vloek minder maakte. Je zag trouwens heel goed het verschil van de boze en de goede fee.
Verschillen:

Goede fee: Had een witte, sierlijke jurk met zilveren diamantjes. Ze had ook een zilveren veren hoed op. Ze danste met sierlijke bewegingen. En zij had nog 7 feeën om zich heen.                 

Boze fee: Had een gruwelijke, zwarte jurk. En had een soort piraten-hulpjes ze danste kwaad met strakke bewegingen.                                   

De spelers:
Er speelde heel veel volwassenen in maar er waren ook kinderen van 10 en 14:
De goede fee, Lakeien , Wachters (ze stonden de hele tijd stil!), De 7 hulp feeën, De boze fee,De 7 boze hulp feeën(soort piraten met een katten-sprong   en ) De gasten, De gelaarsde kat, Roodkapje, De boze wolf, Prins Florimund, En natuurlijk Aurora (in het nederlands doornroosje).
Het decor:
We mochten ook achter het doek kijken toen er een decorwisseling was. Normaal moet je dan de zaal uit, maar wij mochten blijven zitten. De meneer legde uit hoe de lichten werkten. En er  waren er heel veel mannen op je podium. Die zorgde er voor dat alles goed verliep. Nou dat is wel goed gekomen!

Sinterklaas door Safa

Op 5 december hebben wij sinterklaas gevierd.

In de ochtend gingen we naar de Alpenstraat daar kwam Sinterklaas aan.Hij kwam aan met een busje en we zongen liedjes, de Sportpiet moest ook opdrachten doen om een medaille te verdienen.Toen gingen we naar de klas en er stonden allemaal surprises in zakken. We hebben surprises uitgepakt met een dobbelspel. Een uurtje waren we klaar met de surprises uitpakken en hebben allemaal mooie dingen gekregen. Toen hadden we pauze en daarna had juf Alinda een heel leuk spel. Het was een quiz over Sinterklaas. Tijdens het spel kwam de pieten kadootjes brengen. Na het spel gingen we bingo doen met kleine prijsjes.